Sexy Pink Heart



Khamis, 4 Julai 2013

♡♥ SAHRING IS CARING ♥♡

BANGSA CINA JATUH CINTA DENGAN JAMU?

 

Mengapa saya sebagai seorang yang berbangsa cina mengamalkan pemakanan jamu :

Ketika melahirkan anak pertama, tak tau pulak nak kemana nak dapatkan jamu-jamu ni. Member yang time kecik2 tu pun dah pindah kemana dgn keluarganya, kedai yg dulu saya beli jamu tu pun dah pindah. Tak berani pulak nak bertanya..takut kena kantoi....hehehehe. Akan tetapi sewaktu melahirkan anak kedua, saya telah diperkenalkan dengan seorang makcik bidan. Makcik bidan ni sangat berpengalaman maklumlah dah bertahun2 makcik sambut kelahiran baby dan urut lepas bersalin. Sedap jugak badan lepas berurut, berparam dan berbengkung nie.... Tak heiranlah wanita2 melayu ni nampak langsing, bermaya dan berseri dimuka lepas bersalin... Oh,Ya!! Tak lupa jugak, saya tanya makcik jamu untuk makan lepas bersalin. Maklumlah, anak pertama tak jaga langsung, la ni usia pun dah meningkat.. Nasib baik makcik perkenalkan jamu untuk makan lepas bersalin, selamat untuk ibu dan baby yang berbreasfeeding ni... Syukur masa makan jamu ni, baby saya ok aje. Ade dengar khabar dan terbaca di forum, banyak ibu lepas bersalin tak boleh makan jamu alang2 baby kena cirit-birit. Kesian para ibu2 ni...

Effect jamu terhadap saya:

 
Sebenarnya, jamu ni baik sangat untuk kesihatan dalaman dan luaran seorang wanita. Tak kira bangsa atau agama, badan kita semua sama aje. Kebaikan jamu ni bukanlah terhad kepada orang melayu sahaja malah kepada sesiapapun yang teringin merasai "keajaibannya". Setelah melahirkan anak kedua, barulah saya sedar betapa pentingnya menjaga kesihatan secara menyeluruh serta betapa baiknya faedah berjamu ini.
Dari waktu melahirkan sehingga sekarang baby berumur 6bulan, saya mengamalkan jamu berbentuk serbuk yg perlu dibancuh dgn air panas. Tidak pernah ketinggalan walau sehari pun. Beza antara anak pertama dan kedua amat ketara sekali. Dari segi fizikal, saya telah menurun berat badan secara konsisten dan boleh muat balik baju pra-mengandung. 


Dibawah adalah senarai kebaikan yg telah saya rasai setelah mengamalkan jamu selama 6 bulan berturut-turut.

Antara faedah2 makan jamu:

  • Berat badan turun secara konsisten selepas bersalin.
  • Badan terasa bertenaga dan bermaya utk lakukan avtiviti harian.
  • Memulihkan kesihatan dan kesegaran badan selepas bersalin.
  • Melancarkan peredaran darah justeru memberi wajah yg kemerah-merahan, wajah nampak berseri2...
  • Waktu bangun, tak rasa letih lesu. Rasa fresh aje. Macam bateri energizer pulak tu.
  • Sakit urat2 lepas bersalin kurang berbanding dgn anak pertama yg xpernah mkn jamu.
  • Badan sentiasa berasa panas dan selesa terutama skali bila kena berdepan dgn air-cond.
  • Jamu mampu mengempiskan perut dan tak kelihatan boroi.
  • Mampu mengecilkan otot rahim dan perut. Justeru itu, mampu mengetatkan dinding faraj.
  • Jamu itu bertindak sebagai agent pembersih, dapat membersihkan dan mengeluarkan darah kotor dari rahim selepas bersalin.
  • Bukan saja mengeluarkan darah kotor, malah berkesan memulihkan masalah keputihan yang berlebihan, kegatalan dan bau2 yg kurang enak seperti bau hapak ke bau hanyir di vagina.
  • Jamu sangat berkesan utk memulihkan balik 'grip' pada dinding vagina semasa ehem..ehem...kompem ketat balik seperti anak dara yooooo......
  • Kompem padat dan panas je kat 'dalam tu' ... hubby mesti tersenyum lebar.... sebab selesa yoooo....
  • Dapat mengawal lelehan dan lendir vagina semasa ehem..ehem... Kalo lelehan terlampau banyak, terasa longgar pulak tu.... tak best la.

Ha.....rasa macam tak percayakan?? 

Percayalah sebab saya seorang cina pun sudah ketagih dgn amalan jamu ini dan sudah terasa kebaikannya. Saya harap dari perkongsian saya ni dapat membantu sesetengah yang kurang yakin terhadap jamu atau yang belum pernah mencuba. Apa2 pun saya harap dari perkongsian ini dapat memberi perspektif baru kepada ubatan traditional. Jangan salah faham ye, saya bukan penjual jamu. Saya disini hanya ingin berkongsi dgn ikhlas pengalaman saya dgn wanita2 di luar sana.

Selamat mencuba dan jumpeeee lagi uolssss..... byeeeee.....


Anda sudah membacanya?
Jadi apa yang bermain di fikiran anda?
Andakah mengamalkan jamu ini sesuatu yang kuno?
Ketinggalan zaman?
Ada banyak cerita yang akan saya bongkarkan dengan ada semua..
Tentang kehidupan dan Jamu..
So apa tunggu lagi?

DAPATKAN JAMU SDM-MT SEKARANG!!!  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan