Sexy Pink Heart



Isnin, 1 Julai 2013

BERINA C PLUS






BERINA C PLUS (BCP) 15Sachet: RM38/ RM48/ $ 19.00 B/S
-Jus minuman sunnah 7jenis herba - vitamin C
~Estrak Soffron, Habatusauda, Kismis, Madu, Buah Tin, Delima, Gam Arab.
-Prebiotik, Tenaga aktif
-Minda sihat cergas
-Kuat daya ingat
-Nutrisi semulajadi
-Atasi masalah selalu mengantuk
-Sel darah sihat, imunisasi badan
-Membantu masalah sembelit
-Rasa perisa Blueberry
Cara makan:
-Di minum terus dari sachet
-Bayi: hujung sudu sahaja
-1 tahun ke atas: 1 sudu teh
-3 tahun ke atas: 1 sachet
-Remaja dan dewasa: 2 sachet sehari

BERINA C PLUS (BCP) 15Sachet: RM38/ RM48/ $ 19.00 B/S
rahsia makanan sunnah yang baik dimana ia boleh membentuk minda anak kita dengan baik. Terdapat beberapa makanan sunnah antaranya adalah:



BERINA C PLUS – RM38 (15SACHET) – BCP
:- Prebiotik
:- Tenaga Aktif
:- Minda Sihat Cergas
:- Kuat Daya Ingatan
:- Sel Darah Sihat
:- Immunisasi Badan
:- Nutrisi Semulajadi
:- Elok jika alami sembelit


~ Rasa Perisa Blueberry

~ Cadangan pengambilan Berina C Plus adalah seperti berikut:-

1. Utk bayi..hujung sudu saja
2. Utk umur 1 tahun ke atas..1 sudu teh
3. Utk umur 3 tahun ke atas 1 sachet 4. Utk peringkat Remaja dan dewasa 2 sachet sehari

1) Kacang Badam (Almond)
Ia terkenal kerana kandungan minyaknya. Ia juga makanan yang diwajibkan untuk para hufaz dari negeri Timur Tengah. Saya juga diberitahu, orang Yahudi membiasakan anak mereka meminum susu badam suam pada setiap hari.


2) Kismis
Bahan ni memang orang kita dah kenal kebaikkannya hingga mereka boleh gelar kismis Minda.
3) Minyak Ikan
Kandungan Omega 3 – DHA dan EPAnya paling tinggi. Ibu-ibu mengambil minyak ikan dalam membentuk otak bayi sebelum bayi lahir lagi.
4) Kurma
Ia satu buah yang tercatat dalam sejarah dimana Saidatina Maryam ‘Alaihissalam ketika mahu melahirkan Nabi Isa ‘Alaihissalam dirakam di dalam Al Quran; ‘Dan gegarlah kearahmu batang pohon kurma itu, supaya gugur kepadamu buah kurma yang masak, maka makanlah dan minumlah serta bertenanglah hati dari segala yang merungsingkan. Al Quran (17) Surah Maryam (Ayat 25-26)
5) Madu
Madu kaya dengan fruktosa iaitu gula ringkas yang boleh diserap terus ke dalam darah untuk memberi tenaga segera. Para penyelidik menggelar madu sebagai agen untuk mencerdaskan otak. Sabda Rasulullah s.a.w. Barangsiapa yang menjilat Madu sebanyak tiga kali pagi setiap bulan, maka dia tidak akan terkena cubaan yang besar (penyakit yang berbahaya) (Riwayat Ibnu Majah)

6) Habbatus Sauda
Sabda Rasulullah s.a.w. “Tetaplah kamu dengan habbatus sauda kerana padanya adalah penawar segala jenis penyakit melainkan as Sam. Para sahabat bertanya “Ya Rasulullah, apakah itu as Sam..? Jawab Rasulullah s.a.w “As Sam itu adalah mati..”
7) Buah Tin
Allah berfirman “Demi buah Tiin dan Buah Zaitun, Demi Gunung Sinai dan Negeri (Makkah) yang dijadikan aman..” Al Quran (95) Surah At Tiin (Ayat 1). Sabda Rasulullah s.a.w. Makanlah kamu semua darinya (Buah Tin), sekiranya aku katakan sesungguhnya buah yang turun dari syurga maka aku kata ‘inilah buahnya’. Ini kerana buah syurga tiada keraguan. Sesungguhnya ia boleh menyembuhkan penyakit buasir dan mendatangkan manfaat bagi sendi-sendi” Hadis riwayat Abu Daud, Abu Darda, Suyuti.
8 ) Ekstrak Daun Zaitun atau Olive Oleo
Melancarkan penghantaran nutrien-nutrien dari bahan bahan diatas ke dalam darah dan seterusnya ke otak. Ia juga adalah anti bakteria, anti fungus dan anti virus. Resepi ini tidak memasukkan sebarang bahan awet selain dari ekstrak daun zaitun ini. Pohon Zaitun adalah pohon yang diberkati seperti sabda Rasulullah s.a.w. “gunakan sari zaitun sebagai lauk pauk dan minyak, sesungguhnya ia berasal dari pohon yang diberkati’ Riwayat at Tarmizi dan Ibnu Majah”

9) Air Surah Taha
Air biasa yang dibacakan AlFatihah (1 kali) dan Surah Taha, Ayat 1 – 23, 11 kali. Ia adalah makanan rohani yang akan melembutkan hati kanak-kanak degil dan melancarkan pemikiran mereka. Ia adalah doa Nabi Musa untuk memohon kebijaksanaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan